Sunday 27 October 2013

KALAU AKU KAYA

Lirik Lagu Kalau Aku Kaya- Awi rafael ft Altimet

Kalau aku kaya
Aku nak gaya hidup ke berubah
Alangkah indah kalau dah tak susah
Jadi pemilik bukan sewa rumah
Makan tak habis minum tak sudah
Bil api air semua bayar awal
Masuk dalam bank semua melopong
Dalam akaun ada banyak 0 0 0 0

Kalau aku kaya
Hari-hari raya
Bil-bil jiran keluarga
Aku belanja selamba
Kalau aku kaya
Aku beli segalanya
Bungkuskan semua
Hadiahkan pada mama

Melalui lirik di atas, dapat disimpulkan bahawa kekayaan wang ringgit boleh memberi 90% kebahagiaan & kegembiraan kepada kita, jiran, keluarga atau orang disekeliling kita. Sememangnya wang ringgit bukan segalanya, tetapi mampu menyelesesaikan banyak masalah dan persengketaan. Bagaimana nak menjadi kaya jika bukan dengan berniaga. Nabi pun ada berpesan, Berniaga lah kamu kerana mengikut sunnah ku. Dengan hanya berniaga kita mendapat pahala. Dulu sahabat saya hanya bekerja dengan orang dan hanya memandang bos atau ketua yang berada di atasnya memakai pakaian mewah dan kereta besar. Tetapi dengan berkat kegigihan dan usaha yang jitu di dalam perniagaan sekarang, beliau pun sudah dapat memiliki apa yang telah diperolehi oleh bosnya dulu dengan berhenti bekerja dan menjalankan perniagaan sepenuh masa. Sertai kami di Bengkel PROGRAM USAHAWAN TASKA untuk menjadi usahawan yang terbilang & cemerlang. 

No comments:

Post a Comment